Morten Helveg Petersen

Afskaf retsforbeholdet

Forbeholdet, der hjælper forbryderne

Af: Morten Helveg Petersen, MEP Radikale Venstre

Det næste år skal vi radikale kæmpe for at afskaffe retsforbeholdet. Det er en mærkesag, vi har haft igennem årtier. Nu får vi endelig muligheden.

Vi har derfor en kæmpe fælles opgave. Vi skal være partiet, der mere end nogen andre partier sætter fokus på, at det europæiske samarbejde er en fordel for Danmark. Både helt generelt, men især på det retslige og politimæssige samarbejde.

Jeg har kørt kampagne på de sociale medier fra jul og to uger frem. Tak til alle jer der har liket, kommenteret og delt budskabet. De infografikker jeg har fået lavet kan bruges i debatten det næste års tid, og jeg håber, at I fortsat vil dele dem, hver gang i får muligheden for det. I kan finde dem herunde. Højreklik, gem dem, og del dem meget gerne.

/Morten